Śniadanie! Znowu zapomniałam…

 

Rano ze snu wyrywa mnie „wrzask” budzika. „Jeszcze chwilkę…tylko 5 minut…” Po upływie pół godziny kolejny sygnał budzika. „O nie! Znowu zaspałam!”

Wyskakuję z łóżka z prędkością błyskawicy. W locie sięgam po ubrania i biegnę do łazienki. Na miejscu w 3 minuty myję twarz, zęby i robię makijaż. Poranny rytuał mam opanowany do perfekcji. Zresztą, dlaczego miałoby być inaczej skoro historia powtarza się co dziennie. W panice wypadam na zewnątrz zatrzaskując drzwi za sobą. Siedząc w samochodzie analizuję listę rzeczy, o których powinnam pamiętać i w ten oto sposób dochodzę do pozycji numer jeden… ŚNIADANIE! Znowu zapomniałam!

picjumbo.com_IMG_8920Śniadanie powinno być zróżnicowane i zawierać produkty z różnych grup. Najkorzystniej było by, aby nasze śniadania składały się z pełnoziarnistych produktów zbożowych, niskotłuszczowych produktów mlecznych, warzyw, owoców oraz żywności o dużej zawartości błonnika. Zdecydowanie powinnyśmy unikać rafinowanych produktów zbożowych, produktów tłustych i bogatych w cholesterol, słodzonych napojów oraz niestety popularnych i modnych fast-foodów. Prawidłowo skomponowany posiłek powinien dostarczyć nam około 15% energii dziennego zapotrzebowania. Będzie on również źródłem wielu witamin i składników mineralnych.

Dlaczego śniadanie jest tak ważne dla naszego organizmu?

Już dawno stwierdzono związek pomiędzy spożyciem śniadania, a funkcjami poznawczymi organizmu. Badania przeprowadzone na studentach dowodzą, że uczniowie bez śniadań osiągali niższe wyniki w nauce w porównaniu z uczniami nieopuszczającymi danego posiłku. Inne badania wykazały, iż osoby, które regularnie jadły śniadania miały znacznie lepszą pamięć krótkoterminową i epizodyczną, a przez to łatwiej uczyły się i odtwarzały zgromadzone informacje. Dzieje się tak, dlatego, że nasz mózg ma lepszy dostęp do energii, czyli glukozy. W takim razie Drogie Czytelniczki, jeśli macie problemy z koncentracją w pracy bądź za żadne skarby nie możecie przypomnieć sobie gdzie leżą kluczyki od Waszego mieszkania… warto wprowadzić zmiany w naszym porannym maratonie przygotowań do pracy. Być może znajdzie się 5 minut na pełnowartościowy posiłek? Dokładnie tyle wystarczy.

I pamiętajcie… kawa to nie śniadanie!

picjumbo.com_HNCK5640Czy wiecie, że w 2013 roku około 15% Polaków nie jadało w ogóle śniadań. Najczęściej ta „przypadłość” dotyczy osób w młodym wieku. Jest to o tyle dla nich niekorzystne, że właśnie wtedy rozwijamy się i uczymy najintensywniej, w konsekwencji czego nasz organizm potrzebuje zbilansowanej diety oraz regularnych posiłków.

Dlaczego więc wyrządzamy sobie krzywdę na własne życzenie? Jedną z odpowiedzi jest pośpiech, który jest nieodzownym kompanem podczas przygotowań do pracy lub szkolnych zajęć. Pojawia się pytanie: jak sobie z tym poradzić? Odpowiedź jest prosta: po prostu wstań kilka minut wcześniej.

Na sam koniec, pozwoliłam sobie zostawić jedną z najistotniejszych korzyści śniadania. Sądzę, że z pewnością zainteresuje Was fakt, iż regularne i odpowiednio skomponowane śniadanie wspomaga odchudzanie. Tak Drogie Kobiety! Poranny posiłek spożyty do godziny po przebudzeniu przyspiesza przemianę materii. Już taka drobna zmiana przyzwyczajeń żywieniowych zmniejsza ryzyko powstania otyłości (od 30% do 200%), cukrzycy typu 2 oraz nadciśnienia.

A teraz same odpowiedzcie sobie na pytanie: czy warto jutro zjeść śniadanie? 

http://kobbieciarnia.pl/sniadanie-znowu-zapomnialam/

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s