Jak zachować równowagę? (tę, kwasowo-zasadową)

196H

W ostatnim czasie coraz więcej mówi się o zakwaszeniu organizmu. Jest to zaburzenie równowagi kwasowo-zasadowej. Jako równowagę należy rozumieć odpowiednie pH krwi (7,35-7,45). Zbyt wysokie pH prowadzi do rozwoju zasadowicy natomiast długotrwałe zakwaszenie organizmu może skutkować powstaniem kwasicy, która jest bardzo niebezpieczna dla życia człowieka.

Skutecznym badaniem pozwalającym ocenić homeostazę jest całodobowy bilans pH moczu. Zapewniam Was. To nic trudnego! Możemy samodzielnie kontrolować jego poziom przy pomocy dostępnych w aptece pasków do pomiaru pH.

Gdzie szukać przyczyny zaburzenia? Otóż jest ich wiele. Między innymi: żywność, aktywność fizyczna, stres czy też szybkie tempo życia. W artykule zwrócę szczególną uwagę na produkty spożywcze. Możemy podzielić je na zasadotwórcze, kwasotwórcze lub neutralne. W celu zachowania charmoinii musimy pamiętać o równowadze pomiędzy poszczególnymi grupami produktów. Niestety, jak to często w życiu bywa, o wiele łatwiej doprowadzić do złego niż osiągnąć oczekiwany, pozytywny efekt. Właśnie, dlatego powinniśmy zdecydowanie częściej wybierać produkty zasadotwórcze niż produkty z pozostałych grup.

Nawet 70% naszego jadłospisu winny stanowić świeże warzywa i owoce, mąki pełnoziarniste, kasze i ziarna. Badania dowodzą pozytywnego wpływu diety wegetariańskiej (bogatej w warzywa i owoce, a ograniczonej ilości białka) na gęstość kości, a przez to większą ich wytrzymałość. Jest to ważna informacja dla osób cierpiących na osteoporozę.

W przeciętnym dniu naszego cudownego życia zjadamy masę cukrów prostych i białka, które obciążają wątrobę i nerki. Później dziwimy się skąd ból i złe samopoczucie. Do tego wszystkiego w większości przypadków wybieramy najłatwiejsze rozwiązanie, czyli leczymy symptomy choroby zapominając o przyczynie. W takiej sytuacji nigdy nie pozbędziemy się niepożądanych efektów zdrowotnych.

Jedząc obiad nie zastanawiamy się, co dalej „dzieje się” z kęsami naszego posiłku. Otóż przechodzą one długą drogę przez przewód pokarmowy i ulegają strawieniu. W trakcie procesów rozkładu żywności w powstają kwasy. W zależności od ich intensywności, pewna ilość odkłada się. Zgromadzenie znacznej ilości „niepotrzebnych” związków prowadzi do wydalania. Aby organizm pozbył się ich musi wykorzystać przy tym składniki mineralne o charakterze zasadowym (wapń, potas, magnez). W konsekwencji osłabiamy wiele innych istotnych procesów (np. odmineralizowanie włosów, paznokci i kości, bóle stawów i mięśni, próchnica, nadkwasota w żołądku, podrażnienie jelit). Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku głodzenia się. Nie warto decydować się na taką formę odchudzania!

Doskwierają Ci bóle stawów, głowy? Czujesz ciągłe zmęczenie? Zamiast faszerować się tabletkami spróbuj zbilansować swoją dietę.

http://kobbieciarnia.pl/jak-zachowac-rownowage-te-kwasowo-zasadowa/

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s