Zdrowa dieta to podstawa kobiecego piękna

belly-2354_1920

Każda kobieta marzy o pięknym i zdrowym ciele. Cóż, więc robimy, aby spełnić nasze marzenie? Sięgamy po rady z „wszystkowiedzących” czasopism oraz Internetu. Z każdej strony bombardują nas informacje o cudownych efektach diet. Ale czy faktycznie wszystkie są takie jak je przedstawiono? Nie! Duża część z nich jest ukierunkowana wyłącznie na drastyczne tempo straty masy ciała. A co z naszym zdrowiem?

Warto najpierw zadać sobie pytanie: Czy dieta odchudzająca jest mi potrzebna? Przypuszczam, że większość niezależnie od wagi odpowie TAK. Pozwolę sobie pomóc Wam w rozwikłaniu tej zagadki. W tym celu wykorzystam wskaźnik masy ciała.

wzorbmi

< 18,5 – niedowagę

18,5–24,99 – wartość prawidłową

≥ 25,0 – nadwagę

 

Należy wielkości odpowiadające naszej masie (w kilogramach) i wzrostowi (w metrach) podstawić do wzoru, a uzyskany wynik porównać z zakresami wartości. Jeśli okaże się, że mamy „kilka” zbędnych kilogramów warto skorzystać z diety niskokalorycznej. Oczywiście najlepiej, jeśli odbywa się to pod okiem dietetyka. Wówczas mamy pewność, że nasza dieta również pozytywnie wpłynie na nasze zdrowie (np. obniży ciśnienie tętnicze oraz poziom cholesterolu, poprawi glikemię).

scale-403585_1920Podstawą takiej diety jest osiągnięcie ujemnego bilansu energetycznego, czyli dostarczenie z pożywieniem mniejszej ilości kcal niż potrzebuje nasz organizm. Najczęściej ustala się diety o wartości 1000-1200 kcal dla kobiet oraz 1200-1600 kcal dla mężczyzn. Na wielkość zapotrzebowania mają wpływ oprócz płci także wiek, aktywność fizyczna, masa ciała.

Sposób dążenia do zredukowania masy ciała należy dopasować do indywidualnych potrzeb każdej osoby. Na prawidłowo skomponowanej diecie powinniśmy tracić 0,5-1 kg tygodniowo, czyli 2-4 kg miesięcznie. Im większa masa ciała początkowo tym większa możliwość utraty znaczniejszej ilości kilogramów w trakcie odchudzania, aniżeli w przypadku osób szczuplejszych.

Należy pamiętać o różnorodności spożywanych produktów oraz odpowiednich ich ilościach. Pozwoli to na dostarczenie wszystkich składników mineralnych niezbędnych do zachowania homeostazy. Dodatkowo pamiętaj o regularnych posiłkach w ilości 4-6 w ciągu dnia.

221HNa początku ograniczmy ilość zjadanych tłuszczy (25-30%), zwłaszcza tych pochodzenia zwierzęcego. Jest on bardzo kaloryczny oraz możemy spożyć jego duże ilości zanim faktycznie odczujemy sytość. Istotne jest również ograniczenie węglowodanów do minimum 50% dziennej diety. W ten sposób unikniemy niepotrzebnych strat białka z organizmu. Bardzo ważne jest równiez unikanie cukrów prostych czy kolorowych napojów. Nie zastępujmy owoców sokami. Jeśli chodzi o białko, jego ilość powinna wahać się w granicach 1-1,5 g/kg masy ciała. Kwestia ta jednak jest bardzo indywidualna ze względu na styl życia, aktywność fizyczną. Warto pamiętać, aby nie zwiększać spożycia białka kosztem węglowodanów.

Skoro już wiemy ile powinniście jadać w ciągu dnia muszę zdradzić Wam jeszcze jedną tajemnicę. Otóż, odpowiednia dieta to dopiero połowa sukcesu. Drugą jest aktywność fizyczna. Bez niej nie osiągniemy oczekiwanych efektów. Jej intensywność należy uwzględnić w ilości spożywanych kcal, aby nasz organizm miał „paliwo” niezbędne do pracy.

picjumbo.com_IMG_2565Osobiści gorąco polecam skorzystanie z porad profesjonalnego dietetyka, gdyż same nie zawsze potraficie wybrać właściwą dla naszego zdrowia dietę. Nie wierzcie w diety cud, które w tydzień pozwolą schudnąć 10 kg bez negatywnych konsekwencji. Efekt jojo murowany!

Dążysz do prawidłowej masy ciała? Masz problemy zdrowotne z powodu otyłości? Przestań testować diety z Internetu i poproś dietetyka o radę. Wygospodaruj czas na sport. Nie odkładaj niczego na później. Później może nigdy nie nadejść!!!

Trzymam kciuki za Wasze sukcesy;)

http://kobbieciarnia.pl/zdrowa-dieta-to-podstawa-kobiecego-piekna/

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s