Jak przez dietę, walczyć z niepłodnością!

Niepłodność jest zmorą XXI wieku. Przerażające sondaże, przedstawiające liczbę par, które nie mogą mieć dzieci, rosną w zastraszającym tempie. W chwili obecnej, w Polsce liczba ta sięga 15-20% par! Nie wymyślono jeszcze metody zajścia w ciążę na tyle skutecznej, aby pomóc większości zatroskanych par. Nie jest również tajemnicą, że nie wszyscy przejmują się brakiem posiadania potomstwa, jednakże większość z nas, choćby po cichu, marzy o własnych dzieciach i nie wyobraża sobie szczęścia bez domu wypełnionego nieokiełznanym śmiechem i radością, które towarzysza maluchom. Wyobrażam sobie, jak bardzo cierpieć może kobieta, która latami czeka na swojego mężczyznę, zakłada rodzinę i nagle dociera do Niej informacja, że nigdy nie urodzi ukochanego syna lub córki; nigdy nie będzie matką. Cały Jej świat rozsypuje się na drobne kawałki w ciągu kilku minut… Serce mi pęka, kiedy wyobrażam sobie rozpacz, która będzie towarzyszyła tej kobiecie przez wiele miesięcy, miesięcy może nawet i lat…

ciaza3

Nie jestem w stanie pomóc wszystkim cierpiącym z tej przyczyny kobietom, ale mogę przedstawić Wam jeden ze sposobów na podarowanie sobie kolejnej szansy, dla podjęcia walki z problemem niepłodności. Są one udowodnione badania, a więc warto spróbować. Zwłaszcza, że stawka toczy się Aktywność życie… Nowe życie. Mam nadzieje, że to już wiemy:

Aktywność fizyczna, odpowiednia masa ciała i racjonalna dieta zwiększają prawdopodobieństwo zajścia w ciążę.

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi w Stanach Zjednoczonych czynniki te, mogą skutecznie zmniejszyć ryzyko niepłodności nawet o 80%! Jeśli szukasz pomocy koniecznie zmień swoja dietę. Z pewnością nie zaszkodzi to Twojemu zdrowi, a być może zwiększy Twoje szanse na realizację „ciążowego marzenia”. Ustalmy zatem plan działania…

 ciaza2

W 10-ciu prostych krokach rozpocznijmy walkę ilość lepsze samopoczucie organizmu, który zbuntował się przeciw Tobie. 3, 2, 1 … Zaczynamy!

  1. Dbaj ilość, różnorodność i kompozycje swojej diety, aby dostarczyć do organizmu wszystkie niezbędne składniki odżywcze.
  2. Postaraj się zachować prawidłową masę ciała. Nadmiar kilogramów, ale i nadwaga mogą wpłynąć na zaburzenia owulacji.
  3. Zwiększ ilość spożywanych białek roślinnych kosztem białek zwierzęcych. Nie opychajmy się mięsem każdego dnia, nie jemy tłustych zup nafaszerowanych skwarkami! Staraj się w tygodniu jeść fasolę, groch, soczewicę i inne rośliny bogate w białko. Arginina jest aminokwasem występującym w białku roślinnym. Bierze ona udział w powstawaniu tlenku azotu, który poprawia ukrwienie narządów rodnych, co skutkuje lepszym rozwojem komórek jajowych i implantacji.
  4. Przestań unikać tłuszczy, a konkretnie jednonienasyconych ! Znajdziesz je w oleju rzepakowym, oliwie z oliwek, awokado, rybach. EPA i DHA obniżają poziom stresu oksydacyjnego i zwiększają ruchliwość plemników.
  5. Pamiętaj o witaminie B12, C, E, żelazie, kwasie foliowym, karotenoidach i flawonoidach!
  6. Unikaj słodyczy i przetworzonych przemysłowo produktów mlecznych.
  7. Zwróć uwagę na węglowodany! Rodzaj spożywanych węglowodanów jest istotny dla poziomu insuliny we krwi. Nadmiar insuliny we krwi znajduje swe odbicie na gospodarce hormonalnej kobiet. Wzrasta poziom hormonów męskich w stosunku do żeńskich, a w konsekwencji zmniejsza płodność. Wybieraj produkty o niskim indeksie glikemicznym.
  8. Najkorzystniejsza dieta dla Ciebie to dieta zbliżona do śródziemnomorskiej. Obfituje ona w warzywa i owoce, ryby i produkty pełnoziarniste.
  9. Unikaj: tłuszczów cukierniczych, margaryn utwardzonych i bardzo przetworzonych produktów spożywczych.
  10. Uśmiechaj się często i przestań się zamartwiać! Stres wpływa bardzo niekorzystnie na nasz organizm.

Do dzieła! Zmodyfikuj swój jadłospis. Wbrew temu, co myślisz to dziecinnie proste zadanie. Z pewnością uda Ci się wybrać produkty, które okażą się dla Ciebie pożywne i smaczne. Pamiętaj, że robisz to dla swojego dobra! Wierzę w Ciebie! Teraz Ty musisz uwierzyć w swój sukces i wziąć sprawy w swoje ręce!

http://kobbieciarnia.pl/jak-poprzez-diete-walczyc-z-nieplodnoscia/

Advertisements

6 thoughts on “Jak przez dietę, walczyć z niepłodnością!

  1. Magdalena Depta (ZebraVPaski) pisze:

    No i kolejny dowód, że dobre odżywianie to podstawa do dobrego życia, a nawet do nowego życia 🙂 Bardzo często unikamy tłuszczy, ale tak jak piszesz, są one niezbędne!!! Tylko te dobre tłuszcze – nie wolno nam ich unikać!!! Mam nadzieję, że Twój post pomoże wielu osobom starającym się o dzidziusia. Taki plan powinien zastosować również przyszły Tatuś 🙂

    Lubię to

  2. Dorota pisze:

    Czytałam też, że należy zmienić mleko z chudego na pełnotłuste. Uprawiać sport, ale nie bardzo wysiłkowy, tylko na ogólną poprawę kondycji. I nie myśleć tylko o poczęciu, a zrobić wszystko, żeby się zrelaksować 🙂

    Lubię to

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s