Jak ograniczyć wypadanie włosów za pomocą diety?

Do przyczyn wypadania włosów możemy zaliczyć: podłoże genetyczne, leki, przyjmowanie chemioterapii, znaczną utratę masy ciała, dietę, łupież, długotrwały stres, zaburzenia hormonalne, ciążę menopauzę oraz wiele innych. Jeśli nie jesteś pewna co spowodowało nadmierną utratę włosów, koniecznie zmień swoją dietę. Bardzo prawdopodobne, że przyczyna tkwi nieodpowiednim jadłospisie.

Dziennie tracimy około 50-100 włosów. Zaobserwowałaś, że Twoja szczotka po czesaniu wygląda jakby miała swoją perukę? Kiedy po suszeniu swojej czupryny, opadające włosy tworzą włochaty dywanik u Twych stóp? Zdecydowanie masz problem? Nie chce wyglądać ja świnka morska skin? Absolutnie zmień dietę! Nigdy nie jest za późno, aby walczyć o swoje piękno!

key-692199_1280

O czym musisz pamiętać?

  • Białko.

Włosy w 90% składają się z białka.

  • Witamina C.

Jest niezbędna do syntezy kolagenu, który zapewnia prawidłowy stan mieszków włosowych; utrzymuje w dobrym stanie naczynia krwionośne skóry głowy.

  • Witamina A.

Pomaga we wzroście zdrowych komórek i tkanek. Niedobór tej witaminy powoduje wypadanie włosów.

  • Witaminy z grupy B.

Zmniejszają proces utraty i siwienia włosów (zwłaszcza B6 i B7); przyczyniają się pośrednio do utrzymania koloru, poprzez udział w syntezie melaniny (B6).

  • Miedź.

Zapobiega wypadaniu włosów oraz zwiększa ich objętość i utrwala kolor.

  • Cynk.

Istotny w procesie wytwarzania nowych komórek.

  • Krzem.

Istotny składnik włosa. Pobudza wzrost włosów i zapobiega siwieniu.

  • Siarka.

Ogranicza zapalenie skóry, pobudza wzrost włosów i krążenie krwi skóry głowy.

 

Skoro już wiesz czego potrzeba Twoim włosom, podpowiem Ci jeszcze gdzie znaleźć te cenne składniki. Staraj się, aby Twoja dieta była jak najbardziej urozmaicona.

 

WYSTĘPOWANIE
BIAŁKO w mięsie, drobiu, rybach, jajach, mleku, serach, jogurtach, roślinach strączkowych, orzechach, nasionach (np. słonecznik), ziarnach (np. rzepak)
WIT. C porzeczkach, cytrynie, truskawkach, jabłkach, pomidorach, kapustach, papryce, ziemniakach
WIT. A w wątrobie, tłustych rybach morskich, owocach i warzywach o kolorze czerwonym, zielonym i pomarańczowym
WIT. B B1(w ziemniakach, wieprzowinie, wątrobie, nerkach, orzechach brazylijskich, nasionach dyni, słoneczniku, sezamie, fasoli i brunatnym ryżu); B2 (przetwory mleczne, drób, jaja); B3 (w wątróbce, mięsie, drobiu, nasionach roślin strączkowych, ryżu i ziemniakach); B5 (w wątrobie, nerkach, jajach, drożdżach, produktach pełnoziarnistych); B12 (w rybach, mięsie, jajach, mleku, serach)
MIEDŹ w wątrobie, zarodkach i otrębach pszennych, orzechach, kakao, płatkach owsianych, nasionach słonecznika
CYNK w ostrygach, kiełkach pszenicy, sezamie, mięsie, wątrobie, gorzkiej czekoladzie, arbuzie, pestkach dyni, orzeszkach ziemnych
KRZEM w ziołach ( skrzyp polny, dziewanna, pokrzywa, podbiał, rdest, kozieradka, płucnica islandzka)
SIARKA w mięsie, podrobach, jajach, mleku, czosnku, cebuli

 

Advertisements

2 thoughts on “Jak ograniczyć wypadanie włosów za pomocą diety?

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s